VACATURE
Commercial Manager Out of Home
Ben jij gedreven, resultaatgericht, stressbestendig en ambitieus? Heb jij talent voor Sales, een gun-factor, passie voor Food en Drinks en een sterk netwerk binnen Out of Home? Dan ben jij misschien onze nieuwe collega!
Over ons:
Bickery Food Group B.V. verzorgt succesvol de verkoop, marketing en distributie van Europese Premium Food Brands op de Nederlandse markt. Tevens is Bickery de grootste toeleverancier van innovatieve foodconcepten voor de Kerstpakkettenmarkt. Bekende merken die Bickery vertegenwoordigt zijn o.a. Je komt terecht in de dynamische wereld van merken zoals NESTLE CEREALS, DUNKIN, TAKIS, SOLAN DE CABRAS, MR BEAST, LA CROIX, SAN MIGUEL, MOUSLINE, DAIM, TABASCO, PROPER, DILMAH, 7 DAYS, RAUCH etc.
Doel van de functie:
- Het professionaliseren, ontwikkelen en realiseren van de segment/kanaal strategie binnen OOH voor onze merken, waardoor een optimalisatie van omzet, rendement, groei en de uitbreiding van distributiemogelijkheden voor de merken mogelijk wordt gemaakt;
- Het leidinggeven aan en sturen van de commerciële processen van de accountmanagers, zodanig dat dit bijdraagt aan een effectieve en effi ciënte organisatie. Verantwoordelijkheden en werkzaamheden:
- Je bent verantwoordelijk voor alle grossiers in Nederland; jaarovereenkomsten, het listen van nieuwe producten, het verder uitbouwen van bestaande merken, promotieplannen, initieert en implementeert activiteiten voor het realiseren van omzet- en marge doelstellingen voor de merken van Bickery Food Group.
- Je geeft daarnaast leiding aan het OOH key accountmanagement team– dit team is verantwoordelijk voor key-accounts en midden accounts/eindklanten. Ook geef je leiding aan de Field Sales Manager.
- Je bent verantwoordelijk voor de verkoop van alle merken binnen de Brandsdivisie in het OOH kanaal.
- Je bent zichtbaar in de organisatie en drukt je stempel op het beleid, welke je samen met het management team ontwikkelt;
- Draagt informatie aan over marktontwikkelingen en trends waarop Bickery kan inspelen; onderzoeken, verzamelen, analyseren en rapporteren van ontwikkelingen, trends, kansen en risico’s in de markt en verwerkt dit in een daarop afgestemd (new) businessplan;
- Vertaalt geformuleerd beleid en doelstellingen en verwerkt dit in verkoop- en commerciële plannen en activiteiten;
- Realiseert de overeengekomen doelstellingen met betrekking tot de omzet, distributie en rendement bij de toegewezen key-accounts;
- Analyseert en bespreekt bezoekverslagen, evalueert de resultaten en zoekt de mogelijkheden om (meer) business te creëren.
- Kent de assortimenten en de assortimentsontwikkeling bij zijn klanten en monitort en adviseert Demand Planning aangaande voorraadposities bij acties;
- Draagt zorg voor het aansturen, intensief begeleiden en ontwikkelen van een gemotiveerd team medewerkers; ontwikkelt structuur, versterkt de onderlinge samenwerking en benut de individuele kwaliteiten van de teamleden optimaal;
- Je rapporteert aan de Commercial Director Retail & OOH.
Profiel kandidaat:
- Je bent succesvol in je huidige functie, maar wil een volgende stap maken om je ondernemende kwaliteiten beter tot zijn recht te laten komen;
- Je prefereert een kleine organisatie boven een corporate omgeving;
- Je bent een creatieve, dynamische en charismatische commercieel gedreven persoonlijkheid;
- Je hebt een hands-on mentaliteit en toont daadkracht (niet praten maar doen);
- Je bent een inspirerende “people manager”;
- Je beschikt over een relevant netwerk in de levensmiddelenhandel en maakt het verschil door daadkracht, onderhandelingsvaardigheden en een hoge productiviteit.
- Je bent stress bestendig, kan goed prioriteiten stellen en ‘get things done’
Kwalificaties (opleiding/kennis/ervaring):
- Opleidingsniveau: HBO/Academisch werk-/denkniveau, evt. aangevuld met trainingen/ Nima Sales A en B of vergelijkbaar werk- en denkniveau door opleiding en ervaring;
- Ervaring: minimaal 8 jaar aantoonbare verkoopervaring in een vergelijkbare Sales- en/ of Marketingfunctie in een FMCG-omgeving, waarvan minimaal 2 jaar als leidinggevende. Ervaring met zowel het Retail als het OOH kanaal is een pre;
- Kennis: accountmanagement technieken, FMCG markt; OOH groothandels en key-accounts
- Vaardigheden: Excel, MS Office, CRM, cijfermatig inzicht, commerciële, communicatieve en analytische vaardigheden, ervaring met Data Outlet e/o Datlinq is een pre;
- Talenkennis: goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Woont bij voorkeur binnen een straal van ca. 35 km van Hilversum.
Wij bieden:
- Een marktconform salaris met dienovereenkomstige auto, goede secundaire arbeidsvoorwaarden passend bij de bovengenoemde kwaliteiten als Commercial Manager;
- Een uitdagende en afwisselende functie van 40 uur met ruimte voor ideeën en eigen inbreng en eigen verantwoordelijkheden in ons team binnen een uniek, informeel en internationaal georiënteerd bedrijf, waar passie en gedrevenheid voorop staat;
- Er is ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei in de vorm van trainingen en coaching.
- Leuke collega’s
Enthousiast?
Zoek jij die veelzijdige verantwoordelijke commerciële functie in een slagvaardig en onafhankelijk familiebedrijf?
Stuur dan binnen 14 dagen je motivatiebrief en C.V. naar ernst.vanderveer@bickery.nl Voor meer informatie kijk op www.bickery.nl of bel 035-6560244