VACATURE

Business Brand Manager

Vanwege onze enorme groei versterken wij ons team op korte termijn graag met een Business Brand Manager. Een sleutelfunctie waarin je in de praktijk zeer nauw met onze Sales collega’s samenwerkt. Jij bent verantwoordelijk voor de commerciële snelheid in het bedrijf door met name verkoopplannen op te stellen, waar onze salesafdeling direct mee aan de slag kan. 

Achtergrond bedrijf: 
Bickery Food Group B.V. verzorgt succesvol de verkoop, marketing en distributie van Europese Premium Food Brands op de Nederlandse markt. Hiernaast zijn we de grootste toeleverancier van innovatieve foodconcepten voor de Kerstpakkettenmarkt. Ons hele team bestaat uit 80 enthousiaste collega’s. Via een eigen distributiecentrum levert Bickery haar afnemers en bedient hiermee de gehele Food & Drinks markt in Retail en Out of Home. 

Bekende merken die Bickery vertegenwoordigt zijn o.a. Tabasco, Bonne Maman, Daim, Vita Coco, Propercorn, Solan de Cabras, Swiss, Maaza en De Olmenhorst. Wij bestaan al meer dan 40 jaar, maar dat betekent niet dat alles al vastligt in standaard processen en verouderde regeltjes. Sterker nog, je zult terechtkomen in een team waar creativiteit en het nemen van initiatief en verantwoordelijkheid de norm zijn. 

Doel van de functie: 
Als Business Brand Manager ben je verantwoordelijk voor het coördineren van alle marketingactiviteiten en het business management van het Bickery portfolio, zodanig dat dit bijdraagt aan een optimale groei en rendement van de merken en aan de winstgevendheid van de organisatie. Je bent de spin in het web tussen de extern de eigenaren van de merken, Sales en externe bureaus en bent verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van de desbetreffende merken. 

Profiel kandidaat: 
Je kunt goed meekomen in een jong, ondernemend en creatief team. Je komt actief met nieuwe ideeën. Positiviteit en plezier in je werk vind je belangrijk, je houdt van aanpakken en je kunt tegen een stootje. Je bent te omschrijven als een no-nonsense en hands-on type. 

Je hebt een ondernemende neus voor business: je denkt niet in corporate beperkingen en acteert ‘out of the box’. Voor elk goed plan en vernieuwende aanpak kan budget beschikbaar gesteld worden. Je laat merkeigenaren versteld staan van jouw ondernemende aanpak en ambitie voor de volgende stap. 

Hiernaast voldoe je aan de volgende eisen: 

  • HBO-of WO-opleiding in economische, marketing of bedrijfskundige richting; 
  • Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie binnen FMCG en/of Retail; 
  • Je hebt kennis van de Nederlandse FMCG- en/of Retailmarkt. Kennis van Niesen is een pre; 
  • Je bent organisatorisch sterk, resultaat- en oplossingsgericht, proactief en initiatiefrijk, communicatief vaardig en op de hoogte van de mogelijkheden van nieuwe media; 
  • Je bent pragmatisch ingesteld en hebt een ondernemende handelsgeest. Je spreekt de taal van de handel; 
  • Je weet anderen te enthousiasmeren en te overtuigen op basis van inhoud; 
  • Je hebt passie voor mooie producten op het gebied van Food & Beverage; 
  • Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. 
  • Woonachtig binnen een straal van 30 kilometer rondom ‘s-Graveland. 

Enthousiast? 

Stuur dan jouw motivatie en cv naar ons! 

Meer informatie 

Bij vragen kun je contact opnemen met: Geert Frank via 035 – 656 02 44. 

Soort dienstverband: fulltime, bepaalde tijd, onbepaalde tijd.

CONTACT

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.