Bickery Food Group B.V.

Ons verhaal

Bickery is de grootste, onafhankelijke specialist in verkoop, marketing en distributie van internationale premium food brands. Tevens is Bickery de grootste toeleverancier van speciaal ontwikkelde foodconcepten voor de kerst- en geschenkpakkettenmarkt. Een 'full service' organisatie met een team van 80 gemotiveerde medewerkers zorgt ervoor, dat Bickery succesvol haar producten aan alle mogelijke afzetkanalen verkoopt en via een uniek eigen distributieplatform belevert. De opslag en logistieke verwerking van onze producten vindt plaats vanuit ons eigen distributiecentrum en magazijn in ‘s-Graveland (Hilversum), dat een oppervlakte van 15.000 m² beslaat. Met ons eigen wagenpark zijn wij in staat de orders van al onze klanten in heel Nederland uit te leveren. Tot onze afnemers behoren alle grote regionale en nationale supermarktketens, food- en drankengroothandels, buitenlandse levensmiddelengroothandels, retailers, het cash & carry segment, de horeca- en cateringsector, specialiteiten- en delicatessenwinkels, slijterijen en tankstations alsmede institutionele instellingen. Dankzij het uitgebalanceerde assortiment en het dagelijkse contact met de markt via ons retailteam, heeft Bickery Food Group B.V. een uiterst waardevolle know-how van de Nederlandse foodmarkt. Een toegewijd en dynamisch account- en marketingteam zorgt voor de professionele begeleiding van onze ruim 3.500 klanten.

IMG-OUR IMG-OUR IMG-OUR

Geschiedenis

Midden jaren zeventig start Rembrandt G. Bikkers een éénmanszaak in de import en verkoop van Schwartau Cointreau Bonbons en later ‘home-made’ confituren en luxe levensmiddelen. Zijn doelstelling was om buitenlandse, onderscheidende en kwalitatief hoogwaardige producten te importeren en via speciaalzaken in Nederland te verkopen. Eind jaren zeventig wordt de éénmanszaak omgezet in een besloten vennootschap met de naam Bickery Bikkers Import B.V. De omzet groeit elk jaar en ook het aantal mooie merken en de diversiteit aan producten neemt toe. De succesvolle kwaliteitsproducten blijken ook zeer geschikt voor de samenstelling van Kerstpakketten. De verkoop van artikelen voor Kerstpakketten maakt dan ook snel een belangrijk deel van de omzet uit. In 1993 is Bickery gestart met het ontwikkelen van thematische foodconcepten speciaal voor het Kerstpakkettensegment.

IMG-OUR IMG-OUR IMG-OUR

Vervolg

Door het wegvallen van de Europese handelsgrenzen wordt in 1998 de bedrijfsnaam gewijzigd in Bickery Food Group B.V., hetgeen meer aansluit bij de kernactiviteit van het bedrijf, namelijk de verkoop, marketing en distributie van mooie Premium Food Brands op de Nederlandse markt. Anno 2018 vertegenwoordigt Bickery ruim 30 Premium Food Brands. Door een uitgebreid distributienetwerk vind je de producten van Bickery breed in de Nederlandse markt: in de schappen van speciaalzaken, bij de levensmiddelengroothandels tot aan de grootste retailers van Nederland. Bickery Food Group B.V. is vandaag de dag tevens één van de grootste leveranciers van speciaal ontwikkelde Foodconcepten voor de Kerst- en Geschenkpakkettenmarkt. Enkele cijfers: Bickery Food Group B.V. bestaat uit een team van meer dan 80 medewerkers… die samen ruim 30 Premium Food Brands vertegenwoordigen… bestaande uit een productportfolio van 300 artikelen en… uit 250 speciaal voor de Kerst- en Geschenkpakkettenmarkt ontwikkelde artikelen... welke allemaal in voorraad zijn in ons magazijn, dat zo’n 15.000 m2 beslaat… van waaruit we leveren aan ruim 3.500 klanten… dat we grotendeels doen via ons eigen wagenpark, met 12 vrachtwagens.